Η εταιρεία Galenica Φαρμακευτική Βιομηχανία Α.Ε (στο εξής η «Εταιρεία») συλλέγει, καταχωρεί και επεξεργάζεται ορισμένα προσωπικά δεδομένα που δηλώνονται σε αυτήν από ασθενείς, καταναλωτές, επαγγελματίες υγείας και τρίτους στα πλαίσια αναφορών ανεπιθύμητων ενεργειών και υποβολής ποιοτικών παραπόνων.
Σκοπός της παρούσας ενημέρωσης είναι η πληροφόρηση των παραπάνω προσώπων σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους πληροφοριών από την Εταιρεία για την διαχείριση των αναφορών ανεπιθύμητων ενεργειών και ποιοτικών παραπόνων που αφορούν τα φάρμακα, καλλυντικά και άλλα σκευάσματα που η Εταιρεία παρασκευάζει και/ή διαθέτει στην ελληνική αγορά.
1. Ποιες κατηγορίες προσωπικών δεδομένων συλλέγουμε και καταχωρούμε στα αρχεία μας;
Οι κατηγορίες των προσωπικών δεδομένων που συλλέγουμε για τους χρήστες των σκευασμάτων μας (ασθενείς και καταναλωτές), οι οποίοι εμφανίζουν μία ανεπιθύμητη ενέργεια ή αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα που αφορά την ποιότητα των σκευασμάτων μας (ανεξαρτήτως από το αν οι ίδιοι αναφέρουν την ανεπιθύμητη ενέργεια ή αν η αναφορά γίνεται από επαγγελματίες υγείας) είναι αυτές που απαιτούνται από την φαρμακευτική νομοθεσία και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο και ως επί το πλείστον είναι οι ακόλουθες:
(α) αρχικά ή κωδικός αριθμός ασθενούς, φύλο, ημερομηνία γέννησης ή ηλιακή ομάδα, φύλο, ηλικία),
(β) πληροφορίες σχετικά με την φαρμακευτική αγωγή ή την χρήση των σκευασμάτων της Εταιρείας,
(γ) περιγραφή ανεπιθύμητου συμβάντος και/ή προβλήματος ποιότητας του σκευάσματος και έκβαση αυτού, και
(δ) σε περίπτωση ανεπιθύμητης ενέργειας, σχετικό ιατρικό ιστορικό ασθενούς.
Κατ’ εξαίρεση, η Εταιρεία μπορεί να καταχωρίσει το ονοματεπώνυμο του ασθενούς/καταναλωτή και άλλα στοιχεία ταυτοποίησης αυτού (για παράδειγμα στοιχεία επικοινωνίας) μόνο όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο για την ολοκλήρωση της παρακολούθησης της πορείας του ασθενούς/καταναλωτή και εν γένει της υπόθεσης (follow-up).
Οι κατηγορίες προσωπικών δεδομένων που συλλέγει και καταχωρεί η Εταιρεία για τους επαγγελματίες υγείας (ιατροί, φαρμακοποιοί κλπ.) που δηλώνουν μία ανεπιθύμητη ενέργεια ή υποβάλλουν ένα ποιοτικό παράπονο είναι το ονοματεπώνυμο, η ιδιότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας τους (τηλέφωνο και/ή email).
2. Ποιοι είναι οι σκοποί και νομικές βάσεις της επεξεργασίας;
Συλλέγουμε, επεξεργαζόμαστε και αποθηκεύουμε τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών (ασθενών και καταναλωτών) των σκευασμάτων της Εταιρείας και των επαγγελματιών υγείας που δηλώνουν μία ανεπιθύμητη ενέργεια ή ένα ποιοτικό παράπονο για το σκοπό της συμμόρφωσής μας με τη φαρμακευτική νομοθεσία και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο που αφορούν τη φαρμακοεπαγρύπνηση και την διασφάλιση ποιότητας των φαρμάκων, που η Εταιρεία παρασκευάζει και/ή διαθέτει στην ελληνική αγορά.
Οι νομικές βάσεις της επεξεργασίας των παραπάνω προσωπικών δεδομένων είναι η συμμόρφωση μας με τις υποχρεώσεις μας που απορρέουν από το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο των φαρμάκων, καθώς και η διασφάλιση υψηλών προτύπων ποιότητας και ασφάλειας των φαρμάκων.
3. Σε ποιους κοινοποιούμε τα προσωπικά δεδομένα;
Καταρχήν, τα προσωπικά σας δεδομένα δεν κοινοποιούνται σε τρίτους αποδέκτες. Κατ’ εξαίρεση, τα δεδομένα σας ενδέχεται να κοινοποιηθούν σε τρίτους (όπως ενδεικτικά σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών φαρμακοεπαγρύπνησης) που μας συνδράμουν στην καταγραφή και αξιολόγηση των αναφορών ανεπιθύμητων ενεργειών και μας παρέχουν υπηρεσίες, οι οποίοι δεσμεύονται να επεξεργάζονται τα προσωπικά σας δεδομένα αποκλειστικά για λογαριασμό και βάσει καταγεγραμμένων εντολών μας και όχι για δικό τους όφελος.
Επίσης, όπως απαιτείται από την οικεία νομοθεσία, κοινοποιούμε ανώνυμα ή ψευδωνυμοποιημένα στοιχεία σχετικά με την ανεπιθύμητη ενέργεια στις αρμόδιες αρχές (για παράδειγμα στον Εθνικό και Ευρωπαϊκό Οργανισμού Φαρμάκων και στην ευρωπαϊκή βάση δεδομένων Eudravigilance), καθώς και ενώπιον ξένων Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας για τους οποίους έχουμε αναλάβει την αποκλειστική διανομή φαρμάκων στην ελληνική αγορά.
4. Πως επεξεργαζόμαστε τα προσωπικά δεδομένα και για πόσο χρόνο τα τηρούμε;
Λαμβάνουμε κάθε μέτρο που είναι απαραίτητο, προκειμένου να διασφαλίζουμε την ασφάλεια, την ακεραιότητα και την εμπιστευτικότητα των προσωπικών δεδομένων.
Κατά κανόνα, τα φυσικά και ηλεκτρονικά αρχεία αναφορών ανεπιθύμητης ενέργειας και ποιοτικού παραπόνου τηρούνται για διάστημα έξι (6) ετών από την καταχώριση τους. Κατ’ εξαίρεση, τα στοιχεία ταυτοποίησης των ασθενών/καταναλωτών (π.χ. ονοματεπώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας) διατηρούνται αποκλειστικά και μόνο για όσο χρόνο απαιτείται για την παρακολούθηση του καταναλωτή/ασθενή και την ολοκλήρωση της υπόθεσης και την λήψη όλων των απαραίτητων στοιχείων για την ακριβή καταγραφή της ανεπιθύμητης ενέργειας και/ή του ποιοτικού παραπόνου.
5. Τα δικαιώματα σας
Κάθε ασθενής, καταναλωτής, επαγγελματίας υγείας και τρίτος που υποβάλλει μία αναφορά ανεπιθύμητης ενέργειας ή ποιοτικό παράπονο μπορεί να ζητήσει από την Εταιρεία την πρόσβαση, διόρθωση και, υπό προϋποθέσεις, την διαγραφή των προσωπικών του δεδομένων, καθώς και το δικαίωμα περιορισμού προς την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων. Τα δικαιώματα αυτά μπορούν να ασκηθούν με την αποστολή σχετικής επιστολής ή αποστολή ηλ. μηνύματος προς τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων της Εταιρείας στην διεύθυνση που αναφέρεται παρακάτω.
Επίσης, η νομοθεσία παρέχει στα παραπάνω πρόσωπα το δικαίωμα να ασκήσουν προσφυγή ενώπιον της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
6. Στοιχεία επικοινωνίας Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων
Για οποιοδήποτε ερώτημα και απορία ή σε περίπτωση που θέλετε να ασκήσετε κάποιο από τα δικαιώματα που σας παρέχει η νομοθεσία, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων της Εταιρείας, τα στοιχεία του οποίου αναφέρονται παρακάτω:
– Ταχυδρομική διεύθυνση:
Galenica Φαρμακευτική Βιομηχανία Α.Ε.
Ελευθερίας 4
145 64 Κηφισιά
– Τηλέφωνο:
210 5281700
– Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
personaldata@galenica.gr
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΟΦ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ –
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ Ή ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟ ΣΑΣ